|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cevni kompenzatori i
vibroizolatori |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preduzeće Produkt je specijalizovano za izradu svih vrsta dilatacionih spojnica i mostovskih ležišta. Iz svoje široke lepeze proizvoda posebno izdvajamo program PRODUKT-FLEX® asfaltnih dilatacioih (AD) i asfaltnih zglobnih (AZ) spojnica.
Prednosti
- u protpunosti zamenjuju mehaničke dilatacione spojnice,
- obezbeđena je fleksibilnost u svim pravcima i mogućnost primanja velikih opterećenja,
- potpuno su vodonepropusne, a materijal je dugotrajan i otporan na klizanje,
- završni glatki sloj koji je u ravni sa kolovozom ne uvećava buku,
- proces ugradnje je brz, saobraćajna zagušenja su svedena na minimum,
- puštanje u rad je neposredno posle ugradnje,
- prilagodljive su svim vrstama ivičnjaka i razvodima cevovoda duž mosta,
- mogu se postaviti na novim, postoje-ćim ili privremenim mostovima, duž celog mosta ili delimično,
- ne zahtevaju održavanje jer ne sadrže mehaničke elemente,
- predstavljaju pravi izbor za svakog projektanta jer objedinjuju tri najvažnija faktora: ekonomičnost, efektivnost i pouzdanost.
Uslovi za ugradnju
- svi hidroizolaterski i asfalterski radovi moraju biti okončani,
- min. debljina korita za postavljanje dilatacione spojnice je 3 cm,
- moraju biti ispunjeni vremenski uslovi koji su identični uslovima pri polaganju hidroizolacije (min. temperatura 5 oC bez padavina),
- specijalna mehanizacija.
- radno osoblje je stručno osposobljeno za tu vrstu posla i upoznato sa potrebnim merama zaštite na radu
Postupak ugradnje |
|
1. Mašinom za sečenje asfalta i otkopnim čekićem odstrani se asfalt u projektovanoj širini potrebne za postavljanje
dilatacione spojnice. |
2. Formirano korito i dilataciona fuga detaljno se očisti od svih nečistoća. |
|
|
|
|
|
|
3. Sve stranice se zagrevaju i premazuju prajmerom prema specifikaciji proizvođača, pa ukoliko je to projektom predviđeno
u dilatacionu fugu se postavlja stiropor ili ekspandirajuća polipropilenska pena u nivou ispod osnove korita. |
4. Prajmerisana površina se zagreva i premazuje bitumenskim polimernim vezivom (tradno= 150-180oC), pa se posipa zagrejanim kamenim agregatom do polovine dubine korita. Ukoliko je predviđeno postavlja se metalna pričvrsna ploča i premazuje polimerom pre posipanja kamenog agregata. |
|
|
5. Postupak nanošenja polimernog vezivnog sredstva i
kamenog agregata ponavlja se sve do 1 cm ispod nivoa
asfalta |
6.Postavlja se završni sloj (smeša polimernog veziva i sitnije frakcije kamenog agregata) na indentičan način kao i prethodni slojevi i kompaktuje do nivoa kolovoza valjkom sa vodenim hlađenjem ili vibracionim kompaktorom. |
|
|
|
|
|
|
7.Vrši se zalivanje čistog polimera radi popunjavanja svih preostalih pora i spoja sa asfaltom, na kraju se posipa sa kvarcnim peskom da bi se sprečilo eventualno lepljenje mase
za točkove. |
|
|
|
|
Tipična procedura instalacije |
|
|
|
|
|
|